پر انرژی

چگونه می‌تواینم روز پر انرژی داشته باشیم؟

چگونه می توانیم شاداب و پر انرژی باشیم؟

چگونه پر انرژی باشیم. چگونه می‌تواینم روز پر انرژی داشته باشیم؟ چگونه می توانیم پر انرژی باشیم؟ چگونه بانشاط باشیم، چگونه میتوانیم شاداب و پر انرژی باشیم، چگونه بدنی شاداب و پر انرژی داشته باشیم، چگونه سرشار از انرژی مثبت باشیمچه کنیم انرژی بگیریم، چه بخوریم تا شاد و پر انرژی باشیم، چگونه خستگی ناپذیر شویم، برای سرحال بودن چه باید کرد.

همه این پرسش‌های سراسر سطح گوگل را فرا گرفته آیا دوستان راهی برای داشتن انرژی یا شادی توی این وضعیت گرونه‌ای،بیکاری و خیلی مسائل دیگه وجود دارد.

به نظر من باید همه‌ای ما تا می‌توانیم هر چند لظحه‌ای باید شاد باشیم.اگر شاد نباشیم چطور بتوانیم به خانواده خودمون محبت کنیم.خوب الان مراحل برای داشتم یه روز شاد را با هم یاد می‌گیریم.

برنامه ریزی کردن

  1. مدیریت زمان

به مجموعه عوامل و فرایندهای بطور کاملاً آگاهانه گفته می‌شود که فرد باید انجام دهد تا بتواند برای انجام کارهای خود زمان معیین برسد.

امروز با پشرفت جوامع و گسترش تکنولوژی باعث شده همه مردم به دنبال مدیریت زمان باشن زیرا اگر برنامه‌ریزی اصولی نداشته باشن ممکن است در کارها، اهدافشان یا به موفقّیت برسند یا تجربه تلخ سکشت را بچشند.

پس برای اینکه فردی موفقّی باشید. برای خودتان اهداف تعیین کنید.اصلاً بگید هدف من از زندگی چیه؟ چرا باید تلاش کنم؟ و کدام مسیر را باید طی کنم تا به موفقّیت برسم.

  1. یادداشت برداری روزانه

یادداشت برداری یا خلاصه نویسی به مجموعه های نوشته‌های است که این نوشته می‌تواند در مورد کارهای روزمره ما باشید یا خلاصه یا چکیده یه کتاب توجه داشته باشید هر کاری هم انجام بدهیم ممکن است بعضی چیزی‌ها را فراموش کنیم.پس باید یه نوتبرداری یا یه یادداشت از کاری‌های که می‌خواهیم در طول روز انجام بدیم داشته باشیم تا هر کاری در ساعت معیین خودش انجام بدهیم.

فواید یادداشت برداری

  1. تقویت حافظه
  2. از بین بردن استرس و اضطراب
  3. در عمیق مفاهیم
  4. بالا رفتن فعالیت ذهنی
  5. حذف مجموعه فعالیت های بیهوده

نحوی یادداشت برداری در افراد متفاوت است بعضی از اشخاص هستند به طور کامل درباره هر آنچه که در طول روز باید انجام بدهند می‌نویسند بعضی‌ها هم بطور یه نقشه ذهنی یادداشت برداری می‌کنند.

نقشه ذهنی چیست؟نقشه به نوعی ابزار گفته می‌شود که هر آنچه در ذهن ما میگذرد را در یک صفحه ترسیم کنیم.همانند درخت بزرگی که شاخته های متعدد دارد.و هر شاخه از زیر شاخه های دیگر تشکل شده است مثلاًهر هدف از زیر شاخه اهدافی تشکیل شده است. 
  1. سر وقت بیدارشدن

سلامت جسمی

  1. تغذیه سالم
  • خوردن صبحانه

می‌دانید افرادی که صبحانه می خورند نسبت به افرادی که صبحانه نمی‌خورند بیشتری برخوردار هستند بر اساس آزمایش هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مصرف صبحانه باعث می شود که وزن کاهش از افزایش وزن جلوگیری کند همچنین بیماری‌های قلبی قلبی و عروقی نیز را تا حد ممکن کاهش دهد همچنین باعث می شود که صبح شاداب و سرحال داشته باشیم.

یک صبحانه کامل صبحانه است که حاوی مواد پروتئینی مواد تشکیل شده باشد همچون مربا، عسل،  گردو، نان سبوسدار، تخم مرغ، شیرکم چرب نمونه ای از مواد مغذی به شمار می روند می آیند

  • نوشیدن آب
آیا میدانستید که ۷۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است و نوشیدن آب بسیار مفید است زیرا باعث جلوگیری از عواقب خطرساز می شود. آب به اندازه کافی به بدن ما نرسد سبب بیماری هایی همچون بیماری بیماری فشار خون بیماری سرطان سینه سرطان رحم باعث سوء هاضمه و دیگر بیماری های خطرناک دیگر می‌شود. نوشیدن آب اولین و مهم‌ترین آن‌ها تامین آب مورد نیاز بدن باعث کنترل وزن انسان جلوگیری از سوزش های معده با داشتن پوستی روشن و جلوگیری از بیماری سنگ کلیه و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  • خوردن میان وعده
  1. ورزش کردن

فواید ورزش کردن

آیا می‌دانستید که ورزش کردن باعث می‌شود. که زندگی شادتری داشته باشیم بسیاری از دانشمندان این عقیده را دارند که ورزش کردن باعث می شود که یک زندگی شاد داشته باشیم.

شما با انجام ورزش‌هایی همچون دوچرخه سواری و پیاده روی و انجام حرکات کششی ساده در پارک ها و مناطق سرسبز باعث می شود که وضعیت تناسب اندام شما در شرایط نرمالی قرار بگیرد. توصیه ما به این است هنگاهی که از خواب بلند می‌شوید انجام حرکات کششی بسیار بسیار مفید است از نظر روانشناسان افرادی که ورزش می کنند دارای روحیه و اعتماد به نفس بالاتر و عدم وجود استرس و اضطراب در آنها است.

ورزش کردن برای داشتن روز پر انرژی
ورزش کردن برای داشتن روز پر انرژی
  1. خواب کافی و به اندازه

همه ما می دانیم که ما در طول شبانه روز نیاز به خواب داریم زیرا خواب باعث می‌شود که از بیماری‌های سرطانی یا استرس بالا جلوگیری کنند و همچنین باعث افزایش هوشیاری و حافظه و باعث کاهش وزن انسان و همچنین جلوگیری از افسردگی در ما می شود.

تغییرات محیط

  • دیدن مناظر زیبا
  • رفتن گردش
  • رفتن سینما با دوستان / خانواده

مواردی که باید انجام دهیم

  • گوش دادن به موسیقی انرژی بخش
  • پوشیدن لباس‌های زنگی
  • خودن قهوه
  • خودن شکلات
  • افکار مثبت
  • کتاب خواندن
  • ذکر و یاد خداوند
  • خودن میوه‌های مفید

مواردی که از انجام خود‌داری کنیم

  • دعوا و مشاجره با دیگران
  • شنیدن اخبار بد
  • پذهیز از اندیشیدن به افکار منفی
  • پرهیز از خوردن غذایی ناسالم
  • عدم رابطه با دوستان ناباب
از طريق
wikihow
برچسب ها
نمایش بیشتر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

This site is protected by wp-copyrightpro.com

بستن
بستن