۵ دلیل اهمیت چاپ پوستر در تبلیغات و برندینگ

۵ دلیل اهمیت چاپ پوستر در تبلیغات و برندینگ

تبلیغات در کسب و کارها اهمیت بسیاری دارد و در سال‌های اخیر تبلیغات در فضای آنلاین رونق بسیاری گرفته است. این موضوع باعث شد بسیاری از افراد تصور کنند دوران تبلیغات آفلاین مانند چاپ پوستر، چاپ کاتالوگ در تهران ، چاپ بروشور و… به پایان رسیده. افرادی که این تفکر اشتباه را دارند، یکی از راه‌های برندسازی و تبلیغاتشان را مسدود می‌کنند و نمی‌توانند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

مخاطبان شما در دنیای آفلاین زندگی می‌کنند و اگر گوشی، تبلت یا کامپیوتر را زمین بگذارند، هیچ راهی برای ارتباط با دنیای آنلاین نخواهند داشت. آن‌ها بخشی از روز را مشغول رانندگی، راه رفتن، گشت‌وگزار و… هستند و احتمالا در این مواقع ارتباطشان را با دنیای آفلاین قطع می‌کنند. شما با چاپ پوستر، بنر و… می‌توانید در این مواقع هم برندتان را در مقابل چشمان مشتری قرار دهید و تبلیغ کنید.

۵ دلیل اهمیت چاپ پوستر در تبلیغات

یکی از فاکتورهای مهم در تبلیغات این است که تمام اعضای بازار هدف شما را ببینند. منظور از اهمیت چاپ پوستر در تبلیغات این نیست که استفاده از این روش به تنهایی کفایت می‌کند، بلکه منظور این است که تبلیغات چاپی هم باید در کنار سایر متدهای تبلیغاتی شما وجود داشته باشند.

در ادامه به ویژ‌گی‌هایی اشاره کردیم که مختص تبلیغات چاپی مانند چاپ کاتالوگ ارزان یا پوستر یا بروشور و… هستند. تبلیغات آنلاین این ویژگی‌ها را ندارند؛ بنابراین برای کامل شدن فرایند تبلیغات، باید از هر دو روش آنلاین و آفلاین استفاده کرد. فراموش نکنید استفاده از جای کاغذ یادداشت می تواند به میز کاری شما زیبایی ببخشد.

1. پوسترها آفلاین هستند

کاربران در فضای مجازی با دنیایی دو بعدی روبرو هستند. همه کانال‌ها، صفحات و کسب و کارها فقط از تصور و صدا استفاده می‌کنند تا ذهن مخاطب را تحت تأثیر قرار دهند. زمانی که به صورت آنلاین تبلیغ می‌کنید، با هزاران محتوای مشابه رقابت خواهید کرد.

پوسترها معمولا در فضاهایی قرار می‌گیرند که افراد آنلاین نیستند و موبایل‌هایشان را در جیب گذاشته‌اند. سایر قسمت‌های فضا هم مانند چیزی است که قبلا آن را دیده بودند و توجهشان را جلب نمی‌کند. بنابراین یک پوستر با طراحی گرافیکی جذاب و محتوایی که توجه را جلب می‌کند، به راحتی می‌تواند آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. با توجه به این موضوع می‌توانیم بگوییم دوران تبلیغات آفلاین نه تنها به پایان نرسیده، بلکه در برخی موارد نسبت به تبلیغات آنلاین بهتر عمل می‌کند.

2. مخاطبان برای دیدن پوستر به دستگاه خاصی نیاز ندارند

انسان‌ها به صورت ذاتی ابزارهای مورد نیاز برای زندگی در دنیای فیزیکی را دارند. بنابراین برای دیدن پوستر شما نیازی ندارند از تلفن همراه استفاده کنند یا موضوع خاصی را سرچ کنند تا به آن برسند. تنها کافی است از مسیری که پوستر در آن قرار دارد، عبور کنند.

چاپ پوستر

اگر جای درستی برای نصب پوستر انتخاب کرده باشید، احتمال اینکه مخاطبان روزانه چند بار پوستر شما را ببینند، وجود دارد. در این صورت بعد از مدتی ممکن است متن عنوان پوستر را هم حفظ کنند! نصب پوستر یکی از تکرارشونده‌ترین روش‌های تبلیغ و برندسازی است.

3.  با پوستر می‌توان جامعه گسترده‌ای را هدف قرار داد

یکی از نکات مهم در تبلیغات، پرسونای مخاطب است. تبلیغات شما باید جایی قرار بگیرد که اعضای جامعه هدف شما در آن حضور دارند. بسیاری از کسب و کارها، در فضای مجازی به دنبال کانال‌ها و صفحاتی می‌گردند که اعضای جامعه هدفشان را یکجا جمع کرده باشد. به عنوان مثال اگر مخاطب کسب و کاری قشر دانشجو باشد، به دنبال کانال‌ها و صفحات دانشجویی در شبکه‌های اجتماعی می‌گردد.

در دنیای واقعی نیز چنین موضوعی وجود دارد. یعنی اگر شما پوستر مورد نظر خود را در جایی نصب کنید که اعضای جامعه هدف آن را ببینند، می‌توانید نتیجه خوبی به دست آورید. به عنوان مثال کسب و کاری که مخاطبانش دانشجوها هستند، پوستر را در سالن دانشگاه‌ها نصب می‌کند. با این کار دانشجویان حتی زمانی که آنلاین نیستند هم پوستر را می‌بینند و هدف تبلیغات شما قرار می‌گیرند.

4.  پوسترها توجه را جلب می‌کنند

مردم این روزها به دنبال دیدن و نشان دادن هستند! زمانی که یک محتوای جذاب می‌بینند، آن را به دوستانشان هم نشان می‌دهند و حتی ممکن است آن را در شبکه‌های اجتماعی‌شان هم به اشتراک بگذارند. این یعنی اگر محتوای پوستر شما کمی خلاقانه باشد، مخاطبان آن را می‌بینند و حتی به اشتراک می‌گذارند. این همان چیزی است که برای بازاریابی به آن نیاز دارید!

البته دیده شدن پوستر به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل لازم است پیش از اقدام برای چاپ پوستر، برای تبلیغات خود برنامه‌ریزی کنید و زمانی که برای چاپ آماده بودید، به سراغ یک مجموعه حرفه‌ای در این زمینه بروید. اگر در مجموعه‌ای که کارهای چاپ خود را به آن‌ها می‌سپارید، افراد حرفه‌ای حضور داشته باشند، احتمالا پیشنهادات جالبی برای طراحی و چاپ دریافت می‌کنید. با ترکیب پیشنهادات چاپخانه و ایده‌های تبلیغاتی خودتان، می‌توانید یک پوستر حرفه‌ای داشته باشید.

چاپ کاتالوگ در تهران

5.  چاپ پوستر هزینه مناسب و بازدهی بالا دارد

اگر پوستر برند شما محتوای جذابی داشته باشد، به صورت حرفه‌ای چاپ شده باشد و در مکان درست نصب شده باشد، بازخورد خوبی در تبلیغات و برندسازی خواهد داشت. بازدهی برای هر کس معنی متفاوتی دارد؛ برخی از افراد به میزان پاسخ مخاطبان به کال تو اکشن موجود در پوستر توجه می‌کنند و برخی دیگر صرفا به میزان دیده شدن پوستر توجه دارند.

تبلیغات چاپی نسبت به بسیاری از روش‌های تبلیغاتی ارزان‌تر است. به همین دلیل اکثر کسب و کارها می‌توانند بودجه مورد نیاز برای آن را تأمین کنند.

چاپ فرتاک

هر پوستری تبلیغ موفق نیست!

در ابتدای مقاله گفتیم بسیاری از افراد تصور می‌کنند دوران تبلیغات آفلاین و چاپی به پایان رسیده و این جمله اشتباه است. اما اگر بگوییم دوران تبلیغات آفلاین بی‌کیفیت به پایان رسیده، کاملا حرف درستی است. در حال حاضر چاپ پوستر ساده که فقط اطلاع‌رسانی می‌کند، جلوه بصری ندارد و محتوای آن بدون فکر طراحی شده، هیچ نتیجه‌ای برای کسب و کار نخواهد داشت. اکنون فقط پوسترهای حرفه‌ای بازخورد خوبی می‌گیرند.

مجموعه چاپ فرتاک به صورت تخصصی در زمینه چاپ محصولات تبلیغاتی و برندسازی فعالیت می‌کند و سابقه‌ای چندین ساله در این حوزه دارد. کارشناسان فرتاک به خوبی می‌دانند چه پوستری می‌تواند بازخورد خوبی بگیرد و توجه مخاطبان را جلب کند. آن‌ها برای چاپ پوستر به تمام نکات طراحی و چاپ توجه می‌کنند و بهترین محصول را به شما ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روند چاپ پوستر و کاتالوگ در می توانید به وبسایت چاپ فرتاک مراجعه نمایید.

5/5 - (5 امتیاز)

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

حمید دلستان وب‌سایت
دانش‌آموختهٔ کارشناسی حسابداری و فعال در زمینهٔ تولید محتوا و طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *