سامانه پیگیری مرسوله پستی | tracking.post.ir

روش های پیگیری بسته و مرسولات پستی

پیگیری مرسوله پستی یا پیگیری بسته ارسالی پستی . در صورتی که چندین بار با استفاده از پست مرسولات پستی خود را ارسال کرده باشید، در همان آغاز کار یک رسید خدمات پستی که دارای کد رهگیری 10 یا 20 رقمی مرسوله جهت پیگیری به شما داده می شود که با مراجعه به سایت اداره پست می توانید قدم به قدم با مرسوله پستی خود همراه باشید.

فیلم آموزش پیگیری مرسولات پستی

در این فیلم چگونه مرسوله پستی را پیگیری کنیم را به طور کامل توضیح داده است، شما وقتی شماره تلفن خود را به کارمندان اداره پی می دهید آنها با وارد کردن شماره شما داخل سیستم به شماره تلفن شما یک پیامک ارسال می شود که حاوی کدی است این کد را باید نگه دارید تا از وضعیت بسته پستی خود مطلع شود. حالا چطور اینطور که وارد سایت که رهگیری مرسوله پستی می شود کد را وارد کرده در این اطلاعات کامل از کی ارسال شده است، الان بسته بستی شما از کجا تحویل گرفته، آیا هنوز مرسوله پستی دریافت کرده گیرنده یا نه را بطور کامل مشاهده خواهید کرد.

چگونه مرسوله پستی را پیگیری کنیم

ارسال بسته ها و نامه های اداری ،کارت پستال و … از دیرباز مرسوم بوده است. در حال حاضر هم ، سازمان ها و ارگان های دولتی مختلف و شرکت ها و… مرسولات پستی خود را با پست می فرستند و به عنوان یک روش قابل اعتماد در بین همگان محبوبیت خاص خودش را دارد.

افراد زیادی نیز جهت انجام کارهای شخصی مانند ارسال هدیه تولد و یا مدارک تحصیلی و… از پست استفاده می کنند. هنگام ارسال مرسولات پستی از مسئول ارسال کننده جویا می شویم که چه زمانی بسته به مقصد می رسد، گاهی در زمان تعیین شده بسته به مقصد مورد نظر ما نمی رسد و نگران این هستیم که شاید مرسوله در بین راه گم شده باشد.

ولی جای نگرانی نیست چون با مکانیزم های به کار رفته در ارسال مرسولات می توان گام به گام ، جا به جایی هرگونه مرسوله پستی را پیگیری و مشاهده نمود.
امروزه کمتر کسی را خواهید یافت که از فروشگاه های اینترنتی خریدی انجام نداده باشد. در دو دهه اخیر شاهد رشد روز افزون تبلیغات اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی بوده ایم که مرسولات پستی و سفارشات خود را از طریق پست به صورت معمولی یا پست پیشتاز ، برای مشتریان ارسال می کنند و اگر در صورت دیر کرد دریافت بسته پستی بخواهید از طریق آن فروشگاه پیگیری کنید پاسخی جز بسته شما ارسال شده است نخواهید یافت.

حال باید چه کرد؟ چندین سال است که نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی نیز ارسال کارت های مربوط به خود مثل ارسال گواهینامه را از طریق پست انجام می دهد. گاهی تا چندین ماه بیشتر از زمان گفته شده طول می کشد و خبری از گواهینامه شما نیست. در ادامه مطالب به بیان 4 روش پیگیری بسته و مرسولات پستی پیشتاز و معمولی ، کارت ماشین و گواهینامه با کد رهگیری و…  می پردازیم.

چگونه مرسوله پستی را پیگیری کنیم

پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

در صورتی که چندین بار با استفاده از پست مرسولات پستی خود را ارسال کرده باشید، آگاهی دارید که در همان آغاز کار یک رسید خدمات پستی مانند تصویر فوق که دارای کد رهگیری 10 یا 20 رقمی مرسوله جهت پیگیری مرسولات پستی پیشتاز و معمولی به شما داده می شود

که با مراجعه به سایت اداره پست می توانید قدم به قدم با مرسوله پستی خود همراه باشید و در صورت تاخیر در دریافت و یا ارسال مرسولات پستی خود می توانید به سایت اداره پست و سامانه رهگیری مرسولات پستی رفته و نقاطی که  مرسوله پستی از مبدا تا مقصد مد نظر شما ،اعم از مدارک سازمانی مانند گواهینامه و گذر نامه و …. و همچنین خرید های اینترنتی  ارسال شده خود  از طریق پست

، طی می کند را با جزئیات بسیار دقیق شاهد باشید.

سامانه رهگیری مرسولات پستی شرکت ملی پست ایران

سایت سامانه رهگیری مرسولات پستی به  سادگی قابل دسترس است تا کسی در نحوه رهگیری وضعیت مرسولات پستی خود دچار مشکل نشود و بسیار ساده و قابل فهم طراحی شده است. در بالا تصویر صفحه ابتدایی سامانه رهگیری مرسولات پستی قرار داده شده که با وارد کردن کد رهگیری که در رسید خدمات پستی درج شده است می توانید وارد صفحه مشخصات مرسوله پستی خود شوید.

سامانه رهگیری مرسولات پستی شرکت ملی پست ایران

بعد از اینکه کد رهگیری را وارد کردید، وارد صفحه مشخصات مرسوله پستی خود ،شامل تاریخ و ساعت و نقطه ای که مرسوله پستی هم اکنون در آن قرار دارد می شوید. با کلیک روی مشاهده جزئیات کامل مرسوله اگر تمایل به دیدن جزئیات بیشتر شامل تمامی نقاطی که مرسوله ارسالی شما طی کرده است باشید میتوانید آن را مشاهده کنید.

سایت سامانه رهگیری مرسولات پستی1

پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک

در صورتی که نمی توانید از روش فوق یعنی به سامانه رهگیری مرسولات پستی در سایت اداره پست استفاده کنید، نگران نباشید روش پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک هم برای چنین مواردی مانند شما تعبیه شده است.

جهت استفاده از شیوه ارسال پیام کوتاه ابتدا باید حرف R را با صفحه کلید گوشی خود تایپ کرده و پس از آن کد رهگیری ۱۰ رقمی یا ۲۰ رقمی مرسوله پستی خود را در ادامه وارد کرده و سپس به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ پیام ایجاد شده را ارسال کنید در فاصله زمانی کوتاهی تمامی اطلاعات مرسوله پستی برایتان ارسال خواهد شد.

پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک

پیگیری مرسولات پستی اسناد

پیگیری مرسولات پستی از طریق کد ملی، پیگیری مرسولات پستی کارت سوخت خودرو و همچنین پیگیری مرسولات سازمانی مانند گواهینامه ، کارت ماشین و کارت پایان خدمت و کارت سوخت … از طریق وب سایت سامانه رهگیری مرسولات سازمانی انجام می شود و باید تمامی اطلاعات مربوط به گواهینامه ، کارت ماشین و … را در صفحه سایت و در کادر مربوطه وارد کرده و وارد بخش اطلاعات شوید تا از زمان دقیق دریافت مرسوله خود مطلع شوید.

ادرس صفحه پیگیری مرسولات پستی اسناد لینک مقابل هست که شما می‌توانید با مراجعه به و وارد کردن اطاعات اسناد پسن خود را رهگیری کنید. در واقع این روش پیگیری را پیگیری مرسوله پستی بدون کد رهگیری نیز گفته می شود.

https://najatracking.post.ir/SaipaSearch.aspx

پیگیری مرسولات پستی اسناد

پیگیری مرسولات پستی با کد ussd

جهت رهگیری برخی مرسولات می توانید از کد USSD نیز استفاده کنید مرسولاتی  مانند گذر نامه گواهینامه و… . در این روش باید کد دستوری *110# را با گوشی همراه خود شماره گیری کرده بعد از میان گزینه های نمایش داده شده پلیس + ۱۰ را انتخاب کرده

سپس گزینه وضعیت مدارک و در گام بعدی نوع مدرک ،کارت پایان خدمت، گذرنامه، گواهینامه را انتخاب و سپس متناسب با انتخاب مرحله قبل خود ،کد ملی خود را جهت پیگیری گواهینامه و گذرنامه و یا شماره گواهینامه را جهت پیگیری گواهینامه وارد کنید. در نهایت آخرین  وضعیت گذرنامه، گواهینامه و… برای شما نمایش داده خواهد شد.

رهگیری مرسولات پستی با روش های اشاره شده یکی از کار های خوب اداره پست می تواند اشاره کرد زیرا هر فرد هنگام ارسال مرسوله شماره آن گرفته شده و در همان لحظه کدی به گوشی موبایل او ارسال می شود که بوسیله آن کد می تواند بفهمد موقعیت مکانی مرسوله‌ای که ارسال کرده در کجا و بوسیله‌ چه شخصی در حال انتقال به مقصد است.

بیشتر بخوانید: 

آموزش نحوه بسته بندی مرسولات پستی برای ارسال کالا

یکی از مهمترین نکات در ارسال مرسوله پستی نحوه صحیح بسته بندی آن است. که برای ارسال مرسوله پستی دو مدل کارتون داریم، کارتون تجارت الکترونیک و کارتون پست معمولی و پاکت که برای ارسال نامه یا بی ارسال مرسوله کوچک استفاده می شود و حتماً هنگام خرید پاکت نامه از پاکت های حباب دار استفاده کنید، زیرا استحکام خوبی دارد.

پیگیری بسته پستی، پیگیری بسته پستی با کد ملی، پیگیری بسته پستی تیپاکس،پیگیری مرسوله پستی پیگیری بسته پستی بدون کد رهگیری، پیگیری بسته پستی دیجی کالا، پیگیری بسته پستی با نام و نام خانوادگی، پیگیری بسته پستی با اسم و فامیل، پیگیری بسته پستی برگشت خورده، پیگیری بسته، پستی از خارج، پیگیری بسته پستی آرامکس، رسید پستی، پیگیری بسته پستی، پیگیری مرسوله پستی، سامانه رهگیری مرسولات پستی

لینک کوتاه مطالب:

https://tinyurl.com/v6b2s34x  https://clck.ru/WThAp

4.8/5 - (23 امتیاز)

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

حمید دلستان وب‌سایت
دانش‌آموختهٔ کارشناسی حسابداری و فعال در زمینهٔ تولید محتوا و طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *