جوانسازی دور چشم؛ 7 راز برای جوانسازی دور چشم

جوانسازی دور چشم؛ 7 راز برای جوانسازی دور چشم

چقدر به پوست خود اهمیت می­‌دهید؟چقدر پیگیر  دانستن راه­هایی برای داشتن پوست روشن و صاف هستید؟آیا شما هم از آن دست افراد هستید که همیشه نگران سیاهی و پف دور چشم خود هستید؟ به خصوص اگر شاغل باشید، این حالت برای شما بسیار اتفاق می­افتد. در این مقاله ما به شما 7 روش موثر برای جوانسازی دور چشم معرفی می­کنیم. پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

7 روش موثر برای جوانسازی دور چشم

روش‌های زیادی برای جوانسازی دور چشم  یا از بین بردن چین و چروک دور چشم وجود دارد، بطور مثال جوانسازی دور چشم با لیزر، آبرسانی دور چشم به بوسیله کرم های آبرسان، استفاده از ویتامین همچون کپسول ویتامین e برای دور چشم و یا استفاده از روش مزوتراپی چروک دور چشم نمونه از راه های از بین بردن چین چروک دور چشم است که اشاره کردیم.

شما باید همیشه به جوانسازی دور چشم خود اهمیت دهید. زیرا لطیف و روشن بودن پوست در به عالی بنظر رسیدن شما کمک بزرگی می­کند. هیچوقت برای مراقبت­‌های پوستی و جوانسازی دور چشم دیر نیست. در این مقاله ما از 7 روش موثر برای جوانسازی دور چشم صحبت می­کنیم، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

زیرا منبع ما برای این روش‌های جوانسازی دور چشم متخصص پوست خبره­ای به نام کلودیا است که مراقبت­های لازم را از پوست نازک دور چشم  برای شما بیان می­کند. او در حال حاضر مشغول گرفتن مدرک دکترا پوست پزشکی  در کره جنوبی است و همچنین از نویسندگان، مربیان و علاقمندان در زمینه سلامت و مراقبت از پوست میباشد.

قبل از اینکه شروع کنیم به بیان اصول بهداشت و سلامتی برای جوانسازی دور چشم، ابتدا مشکلاتی که در ناحیه پوست دور چشم وجود دارد و ممکن هست که هر شخصی آن را تجربه کرده باشد، نام می­بریم:

  • سیاهی و گودی زیر چشم
  • پف کردن ناحیه زیر چشم
  • چین و چروک زیر چشم

زمانیکه سن انسان شروع به بالا رفتن میکند پوست دور چشم از اولین قسمتهای صورت ما هست که این تغییرات را نشان میدهد. بنابراین جوانسازی دور چشم و رسیدگی به آن بسیار در شادابی و کند کردن سرعت این تغییرات تاثیرگذار است.

حال شاید پرسید علت این تغییرات چیست که به جوانسازی دور چشم نیاز است؟ همانطور که گفتم پوست دور چشم حساس و نازک است و اینکه شما در طول روز فعالیت­هایی زیادی انجام می­دهید که چشم در آن نقش اصلی را دارد برای مثال پلک زدن و نشان دادن احساست و ابراز آنها. به جز این موارد ذکر شده استرس‌ها، روش­های اشتباه در مراقبت از پوست، دلایل ژنتیکی و اشعه ماورای بنفش(UV) از جمله دلایلی هستند که روند پیری پوست دور چشم را تسریع می­کنند. حال در ادامه به سراغ روش­هایی می­رویم که کلودیا برای جوانسازی دور چشم و مراقبت از پوست نازک و حساس این قسمت از صورت توصیه می­کند.

7 توصیه عالی از متخصص پوست که باید برای جوانسازی دور چشم بدانید!!

  1. پوست دور چشم خود را همواره مرطوب نگه دارید

پوست دور چشم فاقد غده چربی است، به همین دلیل به راحتی خشک شده و باعث ایجاد چین و چروک در این ناحیه می­شود. بنابراین یک راه ساده برای جلوگیری از خشک شدن مرطوب نگه داشتن پوست دور چشم است. مرطوب نگه داشتن پوست این ناحیه نکته مهمی در جوانسازی دور چشم به شمار می­آید.

متاسفانه افراد زیادی هستند که به مرطوب بودن پوست دست خود اهمیت می­دهند ولی مرطوب نگه داشتن پوست صورت به خصوص دور چشم را کاملا فراموش کرده و نادیده می­گیرند. بنابراین اگر هدف­تان جوانسازی دور چشم هست، حتما این توصیه را جدی بگیرید.

با یک مثال ساده این مساله را برای شما ثابت می­کنم. فرض کنید یک دانه انگور آب­دار دارید که به مرور خشک شده و آب آن خالی می­شود. زمانی که این اتفاق رخ می­دهد، اگر دقت کرده باشید پوست انگور چروک می‌­شود. بنابراین همیشه به مرطوب نگه داشتن پوست دور چشم خود اهمیت دهید.

یکی از سوالاتی که بیشتر مراجعینی که به دنبال جوانسازی دور چشم خود هستند، می­‌پرسند این است که آیا می­توانم از کرم مرطوب کننده صورت برای ناحیه دور چشم خود استفاده کنم؟ پاسخ این سوال بستگی به چند مورد دارد که من برای شما شرح می­دهم. اول اینکه اگر بودجه کافی برای خرید یک کرم دور چشم دارید،  برای جوانسازی دور چشم خود حتما یک کرم مناسب برای خود خریداری کنید.

زیرا کرم‌­های دورچشم معمولا حاوی موادیست که احتمال اینکه دچار عارضه پوستی شوید، وجود ندارد و این مواد به سطح رطوبت پوست این ناحیه و جوانسازی دور چشم شما کمک می­کند. مورد دوم برای آن دسته افرادی که در حال حاضر بودجه کافی برای خرید بهترین کرم دور چشم مناسب ندارند، استفاده از کرم مرطوب کننده صورت هست. زیرا معمولا با استعمال این کرم­ها برای دور چشم مشکلی پیش نمی­آید.

اگر درصورت استفاده از کرم صورت برای ناحیه دور چشم دچار قرمزی یا سوزش در چشم­هایتان شدید، بهتر است از کرم صورت برای دور چشم استفاده نکنید.

  1. کرم دور چشم باید حاوی چه موادی باشد؟

کرم­های دور چشم زیادی وجود دارند که افراد  برای جوانسازی دور چشم خود از آنها استفاده می­‌کنند. اما نکته مهم در خرید کرم دور چشم برای هر شخصی این است که بداند چه کرمی را باید برای چه مشکلی بخرد. کمی پیش­تر در مورد مشکلاتی که ممکن است هر شخصی در ناحیه پوست زیر چشم داشته باشد، صحبت کردیم. در این قسمت به معرفی مواد ضروری در کرم­های دور چشم برای هر کدام می­پردازیم.

مواد لازم در کرم دور چشم برای خوابیدن پف­های زیر چشم

دو توصیه که ممکن است از متخصصان پوست یا افرادی که کارشان مراقبت­‌های پوستی می­باشد، زیاد شنیده باشید، نوشیدن آب زیاد و خوابیدن به مدت کافی است. نمی­دانم تا حالا این دو توصیه را تا چه حد جدی گرفته‍‌اید، اما باید به شما بگویم که با  کمک این دو توصیه می­توانید به جوانسازی دور چشم و همچنین از  بین بردن پف­های زیر چشم­های خودتان کمک بزرگی کنید.

البته که استفاده از کرم دور چشم برای خوابیدن پف­ها هم بسیار مفید خواهد بود. از این­رو ما مواد لازم برای این کرم­ها که باید برای ساخت از آن استفاده شده باشد تا برای پف­ها موثر واقع شود را نام می­بریم:

  • گیاه بید
  • دانه قهوه و چای سبز
  • کافئین
  • مواد گیاهی ساخته شده به نام آیلیس
  • ترکیب شیمیایی دی پپتید دو

مواد لازم در کرم دور چشم برای از بین بردن چین و چروک­های زیر چشم

برای جلوگیری از چین و چروک­ها و جوانسازی دور چشم  باید ساخت کلاژن را در زیر پوست خود تحریک کنید. بنابراین علاوه برا اینکه باید از کرم‌­هایی برای تامین رطوبت زیر چشم استفاده کنید، باید به سراغ کرم­‌هایی بروید که حاوی موادی باشد که به رفع چین و چروک­ها و صاف باقی ماندن ناحیه زیر چشم کمک کند. مواد لازم در این نوع کرم­ها به شرح زیر می­باشند:

  • ترکیبات شیمیایی خانواده پپتید
  • ترکیبات شیمیایی ویتامین A
  • محرک­های موثر بر رشد

دو گزینه دیگری در میان لیست بالا برای کرم­‌های اطراف چشم برای رفع چین و چروک وجود دارد. این دو مواد شامل رتینول و رتینوئید هستند اما شما برای مصرف این دو باید تحت نظر پزشک باشید و با تجویز پزشک مصرف نمایید.

مواد لازم در کرم دور چشم برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

معمولا حلقه­‌های سیاه زیر چشم در اثر ماندن طولانی مدت در زیر نور خورشید و تابش اشعه UV  به پوست در زیر چشم ایجاد می­شوند. مواد لازم در کرم­ها برای جوانسازی دور چشم و همچنین  از بین بردن سیاهی دور چشم شامل موارد زیر می­باشند:

  • ویتامین C
  • آربوتین
  • هیدروکینون
  • نیاسینامید
  • سویا
  • کوژیک اسید
  • آزلائیک اسید
مواد لازم در کرم دور چشم برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

مواد لازم در کرم دور چشم برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

  1. با پوست دور چشم خود با ملایمت رفتار کنید

همانطور که قبلا توضیح دادم پوست دور چشم بسیار حساس و نازک است و برای همین هرگونه فعالیتی مانند ماساژ یا پاک کردن آرایش دور چشم باید در کمال آرامش و ملایمت باشد. زیرا با این­کار به جوانسازی دور چشم خود کمک موثری می­کند.
زیرا حرکات اشتباه و فشار بیش از حد روی پوست زیر چشم باعث ایجاد چین و چروک در این ناحیه می­شود. در ادامه برای جوانسازی دور چشم به بیان توضیحاتی درباره رفتار و مراقبت صحیح با پوست زیر چشم می­پردازیم.

چگونه آرایش دور چشم را پاک کنیم؟

ابتدا کمی پاک کننده آرایش را روی پنبه یا پد پنبه­ای اسپره کنید. سپس با ملایمت و آرامی پد را از نقطه داخلی چشم به سمت ابرو حرکت دهید. این­کار را چند بار تکرار کنید تا پوست زیر چشم به خوبی تمیز شود.

چگونه از محصولات آرایشی دور چشم بطور صحیح استفاده کنیم؟

ابتدا دست خود را شست و شو دهید و از تمیز بودن سطح پوست دست­تان اطمینان حاصل کنید. سپس کرم یا محصول آرایشی موردنظر را روی سطح انگشت دست خود بریزید. سپس بسیار آرام انگشت­تان را روی سطح پوست زیر چشم بصورت دایره­وار حرکت دهید یا با ملایمت روی پوست ضربه بزنید. همزمان این­کار را برای تمامی قسمت­‌های دور چشم خود تکرار کنید تا کاملا محصول به پوست جذب شده باشد.

توصیه‌ه­ای برای مشکلات احتمالی

در این قسمت می­خواهم توصیه­ای به شما بگویم که مناسب اکثر افراد می­باشد به خصوص افراد شاغلی که در طول روز با انواع آلودگی­ها، دود سیگار یا تابش اشعه UV  خورشید سروکار دارند. بهترین راه­حل برای مراقبت و جوانسازی دور چشم پاک­سازی رادیکال­های آزاد سطح پوست می­باشد  که در کند کردن روند پیری پوست تاثیر به سزایی دارد. شما این­کار را با استفاده از آنتی اکسیدان­‌ها انجام می­دهید. کرم­هایی که در آنها انواع آنتی اکسیدان موجود می­باشد، دارای  موارد زیر هستند:

  • ویتامین E
  • ویتامین A
  • ویتامین  B3
  • چای سبز

از پوست دور چشم خود در برابر نور خورشید مراقبت کنید

استفاده از کرم ضدآفتاب در برابر نور خورشید حتی در روزهای ابری اجتناب ناپذیر هست. همانطور که گفتیم اشعه UV خورشید اثر نامطلوبی روی پوست دور چشم و حتی پلک‌­ها دارد و باعث ایجاد سیاهی زیر چشم می­شود. اگر دوست ندارید که روی آرایش چشم­هایتان کرم ضدآفتاب استفاده کنید، بهتر است عینک آفتابی بزنید.

بنابراین اگر می­خواهید یک عینک آفتابی بخرید، عینکی را انتخاب کنید که قابلیت پوشش کامل پوست دور چشم و بخشی از پلک را داشته باشد تا بتواند از آنها دربرابر اشعه­‌های مضر خورشید حفاظت و روند پیری پوست را کند کند.

  1. پوست دور چشم را ماساژ دهید

گاهی شما در اثر زمان خواب کم یا زیاد پف­هایی در زیر چشم شما بوجود می­آید که اصلا خوشایند نیست. مخصوصا اگر خوب نخوابیده باشید و یک ارائه یا کار مهم هم داشته باشید. بهترین راه­کار برای حل این مشکل ماساژ دادن پوست زیر چشم هست که پف کرده است.

زیرا ماساژ باعث بالا رفتن گردش خون در این ناحیه می‌­شود و به از بین رفتن پف­ها  و جوانسازی دور چشم شما کمک می­کند. یک ابزار مناسب برای ماساژ که کار شما را در این مواقع راحت کند، استفاده از غلطک یخی یا آیس رولر می­باشد.

  1. خوب بخوابید، سالم بخورید و ورزش کنید

برای افرادی که می­‌خواهند جوانسازی دور چشم برای آنها نتیجه‌­بخش باشد و به پوستی خوب و روشن برسند، باید بگویم در کنار مواردی که ذکر کردم، روش صحیح زندگی کردن نیز بسیار مهم می­‌باشد. این اصول صحیح را در سه نکته برای شما خلاصه می­‌کنم.

نکته اول این است که شما باید به اندازه کافی بخوابید تا از چین و چروک، سیاهی و پف­های دور چشم درامان باشید. خواب تاثیر زیادی در شاداب بنظر رسیدن شما و پوست­تان دارد.

نکته دوم که بسیار حائز اهمیت است تغذیه سالم است. معمولا افرادی که دچار مشکلات پوستی هستند، تغذیه ناسالم دارند. شما باید برای داشتن پوست عالی به سراغ مصرف غذاهای سالم بروید، برای مثال شکر برای کلاژن سازی بسیار مضر است تا حد ممکن شکر مصرف نکنید و همیشه آب بنوشید.

نکته سوم ورزش هست. اگر می­خواهید پوستی سفت و بدون چین و چروک داشته باشید، ورزش کنید. ورزش باعث افزایش گردش خون و کلاژن سازی در سطح پوست شما می­شود. به جز نکاتی که بیان کردم اصل دیگری که شاید برای شما کمی سخت و چالشی باشد، ترک عادت­های بد مانند سیگار کشیدن است. سیگار کشیدن مانع از جوانسازی دور چشم می­شود.

زیرا سیگار گردش خون و کلاژن­های پوست شما را کاهش می­دهد و روند پیری پوست را تسریع می­کند. اگر باور ندارید کافیست تا به چهره افراد سیگاری دقت کنید تا به درستی این موضوع پی ببرید. تمام افراد سیگاری بزرگتر از سن خود بنظر می­رسند.

  1. از راه­هایی به جز جراحی پوست استفاده کنید

راه­های پیشگیری از پیری پوست و چین وچروک تا سن خاصی جوابگوست. زمانی که سن شخص بالا میرود و پیری پوست را تجربه می‌کند، برخی از راه­ها برای او بی­تاثیر و بی­نتیجه خواهد بود. حال ممکن است بپرسید راه حل برای اینگونه افراد چیست؟آیا راهی به جز جراحی وجود دارد؟ بله.

راه­هایی که سریع و هزینه بر هستند و البته تاثیر آنها را در کوتاه­‌مدت می­بینید نه دراز مدت، برای مثال تزریق ژل و فیلتر، بوتاکس، لایه‌برداری، لیفتینگ و… البته برای امتحان کردن این گزینه­‌ها حتما تحت نظر پزشک باشید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

امیدوارم این محتوا اطلاعات خوبی به شما داده باشد و آخر چند توصیه به شما دارم اول اینکه در مصرف مواد شیمیایی حتماً از یک پزشک متخصص پوست مشورت بگیرد زیرا استفاده نادرست ضررهای جبران ناپذیری در بر خواهد داشت و سپس از تمامی عزیزان می خواهیم هر گونه تجربه یا اگر پزشک هستید در قمست نظرات تجربه خود را برای دیگران ارائه دهید. در پناه حق

بهترین روش جوانسازی دور چشم – جوانسازی دور چشم با لیزر – جوانسازی دور چشم با دستگاه – ماسک کلاژن دور چشم – آبرسانی دور چشم جوانسازی دور چشم به روش خانگی – پوست دور چشم – مزوتراپی چروک دور چشم – بهترین روش جوانسازی دور چشم نی نی سایت – بهترین روش درمان چروک دور چشم
جوانسازی دور چشم به روش خانگی – آبرسانی دور چشم – مزوتراپی چروک دور چشم – ماسک کلاژن دور چشم – روغن کرچک برای چروک دور چشم نی نی سایت
دور چشمم چروک شده چیکار کنم نی نی سایت – بوتاکس چروک زیر چشم نی نی سایت – ویتامین e برای چروک دور چشم نی نی سایت – وازلین برای چروک زیر چشم نی نی سایت – گلاب برای دور چشم نی نی سایت- کرم ضد چروک دور چشم نی نی سایت – لیزر دور چشم نی نی سایت

کلیک کوتاه مطالب:

https://bit.ly/2QMvg9C

4.8/5 - (5 امتیاز)

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

حمید دلستان وب‌سایت
دانش‌آموختهٔ کارشناسی حسابداری و فعال در زمینهٔ تولید محتوا و طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *